بخشنامه شماره 258/70028/د مورخ 1402/10/09



مراحل دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی در سامانه مودیان

 

در اجرای جزء (۱) بند (ب) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و دستورالعمل های آن به شماره ۵۵۷۰ مورخ 19/۰۱/1402 و شماره ۱۱۱۲۱۵ مورخ 1402/۰۶/20، با عنایت به ابهامات مطروحه و به منظور وحدت رویه به استحضار می رساند:

 چنانچه از نظر مؤدی مطالبه مالیات قطعی شده غیر قانونی باشد و مؤدی از نظر ماهوی نسبت به مالیات قطعی شده معترض باشد، به استناد بند (۱۲) دستورالعمل مزبور مرجع رسیدگی به اعتراض مؤدی نسبت به اوراق قطعی صادره هیأت حل اختلاف مالیاتی موضوع ماده (۲۱۶) قانون مالیاتهای مستقیم می باشد. در صورتی که مؤدی نسبت به مأخذ محاسبه مالیات و عوارض ارزش افزوده به دلایلی از قبیل فروش تو امان کالا و خدمات معاف و مشمول معترض باشد، اعتراض مؤدی با رعایت مقررات بند (۱) ماده (۳۰) آیین نامه اجرایی موضوع ماده (۲۱۹) قانون مالیاتهای مستقیم اصلاح اشتباه محاسبه منجر به کاهش ماخذ، درآمد مشمول مالیات یا مالیات گردد قابل بررسی بوده و ادارات امور مالیاتی می بایست، وفق تبصره بند (۱۲) دستور العمل مذکور پس از بررسی و احراز مراتب نسبت به صدور برگ قطعی مالیات و عوارض اصلاحی اقدام نمایند.

لازم به ذکر است اداره کل فناوری اطلاعات طی نامه شماره ۲۲۲/۶۹۷۸۲/ د مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۷ ستون اطلاعاتی و بند ۱ ماده ۳۰ آیین نامه ۲۱۹ به گزارش قطعی سازی مالیات بر ارزش افزوده در داشبورد مدیریتی سامانه یکپارچه مالیاتی منوی گزارشات متفرقه گزارشات قطعی سازی ارزش افزوده را نیز اضافه نموده است.

برای دانلود بخشنامه اینجا کلیک کنید.

پاسخگوی سوالات شما
جهت پاسخگویی به سوالات مالی و مالیاتی خود می توانید از خدمات رایگان مرکز مالی اقتصادی همت تراز از قبیل مشاوره مالیاتی در زمینه تراکنش های بانکی، مشاوره مالیاتی املاک و خانه های خالی، مشاوره مالیاتی در راستای ماده 181 و پلیس مالیاتی، مشاوره مالیاتی اصناف، مشاوره مالیات فهرست معاملات فصلی، مشاوره مالیاتی سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی استفاده کنید. کافیست با مشاوران مرکز مالی اقتصادی همت تراز از طریق فرم زیر در ارتباط باشید. کارشناسان همت تراز در اسرع وقت با شما در ارتباط خواهند بود.
=
خدمات مشاوره Consulting services
مجوزها authorizition
09140405012