وظایف مشاور مالیاتی چیست؟



وظایف مشاور مالیاتی چیست؟

یک مشاور مالیاتی حرفه‌ای شما را در انجام تکالیف مالیاتی به نحوی راهنمایی می‌کند. امروزه همه سازمان ها به سمت یکپارچه سازی واحد ها و استقرار سیستم های سازمانی پیش می روند و در این میان بایستی فرآیندهای مالی واحدهای اقتصادی نیز بهم پیوسته و یکپارچه گردند، لذا همواره نیازمند دانش و تجارب مشاوران مالی و مشاوره مالیاتی خبره هستیم.همچنین باید عنوان کرد صرفاً آگاهی از قوانین مربوطه کافی نیست بلکه صاحبان کسب و کار موظفند وظایف و تکالیف قانونی خود را دقیق و به موقع اجرا کنند تا مشمول جرائم سنگین مالیاتی نگردند.

یکی از مهم‌ترین تکالیف هر کسب و کار از ابتدای تاسیس، ثبت نام در نظام مالیاتی و تشکیل پرونده مالیات است. این مسئله اهمیت توجه به قوانین و انجام تکالیف مالیاتی را بر همگان آشکار می‌سازد. اینجاست که صاحبان کسب و کارها به سراغ متخصص امور مالیاتی و مشاور مالیاتی میروند تا آنها را در خصوص اصطلاحات مالیاتی قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده و نحوه انجام تکالیف راهنمایی نماید.

 

مشاوره مالیاتی چیست؟

 قوانین پیچیده، بخشنامه‌های متعدد و ابهام و تعارض در قوانین، ایجاد یک گزارش مالی و ارائه آن جهت امور مالیاتی را کاری بسیار دشوار و تخصصی کرده است. این دشواری و پیچیدگی نه‌تنها باعث اتلاف وقت سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌شود، بلکه درنهایت موجب پرداخت مالیات‌هایی به‌مراتب سنگین می‌شود و خسارت‌های گاه جبران‌ناپذیری را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به همراه می‌آورد.

متاسفانه برخی از مودیان تصور می‌کنند وظیفه مشاوران مالیاتی فقط ارائه راهکار در جهت کاهش مالیات پرداختی است؛ اما واقعیت این است که یک مشاور مالیاتی حرفه‌ای شما را در انجام تکالیف مالیاتی به نحوی راهنمایی می‌کند که:

در وهله اول در مسیر قانون حرکت نمایید تا در صورت رسیدگی مالیاتی با مشکلی مواجه نشوید  با ارائه راهکارهای قانونی و استفاده از تبصره‌ها و بخشنامه‌ها، کمترین میزان مالیات ممکن را بپردازید تکالیف خود را به نحوی انجام دهید که بتوانید تا حد امکان از تسهیلات سازمان مالیاتی استفاده نمایید

 مرکز مالی اقتصادی همت تراز، وابسته به کانون حسابداران و مشاوران رسمی مالیاتی ایران، وابسته به جامعه مشاوران رسمی مالیاتی ایران، وابسته به کانون کارشناسان رسمی دادگستری به‌عنوان یکی از قدرتمندترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی و مالیاتی در ایران و با به خدمت گرفتن برجسته‌ترین، باتجربه‌ترین و با دانش‌ترین حسابداران، مشاوران مالیاتی، آماده ارائه خدمات مشاوره مالیاتی به شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارها است. خدمات مرکز مالی اقتصادی همت تراز شامل؛ انجام مشاوره مالیاتی، مشاوره مالی، انجام تراکنش های مشکوک بانکی، طراحی و اجرای سیستم‌های مالی، خدمات حسابداری و حسابرسی و دادرسی مالیاتی است.

هدف اصلی در مشاوره مالیاتی آگاه سازی مودیان و رفع مشکلات کسب و کارها به صورت دائمی است.

وظایف مشاور مالیاتی چیست؟

 

مشاورمالیاتی کیست؟

مشاور مالیاتی یک فرد متخصص، تحصیل‌کرده و آبدیده در حوزه‌های مالی و حسابداری است که علاوه بر تسلط به دانش حسابداری و حسابرسی، اشراف کاملی به حقوق و قوانین مالیاتی داشته و تجربه اداره پرونده‌های مالیاتی در مراجع قضایی را دارا می باشد.

مشاوره مالیاتی را از ما بخواهید

بسیاری از شرکت ها به دلیل عدم آگاهی درست از قوانین دچار جریمه های سنگین مالیاتی شده و بعضی دیگر نیز هنوز در ابتدای راه خود هستند و اطلاعاتی درباره ی ساز و کار های مالیاتی ندارند. مالیات و دنیای آن بسیار گسترده و پیچیده است و امکان ندارد با یاد گرفتن چند ماده از قانون، فرد و یا کسب و کار را از مشکلات مالیاتی برهاند. بنابراین بهتر است از مشاوره های مالیاتی افراد متخصص در این زمینه بهره گرفت.

مشاوران خبره مرکز مالی اقتصادی همت تراز با یک آموزش کاربردی شما را از وضعیت موجود آگاه می‌نمایند؛ سپس با بررسی راهکار‌های در دسترس، قانونی‌ترین و کم هزینه‌ترین روش ممکن را به شما پیشنهاد می‌دهند؛ همچنین در صورت تمایل در اجرای مسیر با شما همراه خواهند شد.

 

شرح وظایف مشاور مالی

مشاور مالی وظایف گسترده ای دارند و آنچه مشاوران مالی انجام می دهند بستگی زیادی به نوع سازمان دارد. در یک تجارت کوچک، یک مشاور مالی ممکن است مسئول کل عملیات مالی باشد، در حالی که در یک شرکت بزرگ، مشاور مالی ممکن است بیشتر در زمینه خاصی از امور مالی، مانند گزارشگری مالی یا مدیریت نقد، تخصص داشته باشد.

وظایف مشاور مالی چیست؟

  •  تهیه گزارشات و اطلاعات دقیق مالی
  • تهیه صورتهای جریان نقد
  • پیش بینی سود
  • مدیریت اعتبار
  • ارائه مشاوره در تصمیم گیری های مالی
  • هدایت سرمایه گذاری ها
  • انجام پیش بینی های مالی
  • بودجه بندی
  • مدیریت ریسک خسارت مالی

برای انجام مسئولیت های خود، مشاور مالی باید از الزامات قانونی و نظارتی آگاهی داشته باشند. تغییرات در قوانین، اعلامیه های حسابداری و مالیات می تواند تأثیر قابل توجهی بر وضعیت مالی یک سازمان و نحوه مدیریت امور مالی آن داشته باشد. بنابراین، مشاوران مالی باید از شرایط نظارتی برای کارفرمایان خود مطلع باشند.

چرا باید از یک مشاور مالیاتی کمک بگیریم؟

برای شناخت نقش یک مشاور مالی و مالیاتی، دو گروه زیر با خواستگاه‌های متفاوت را در نظر بگیرید:

مودیان مالیاتی

هر کسب و کار با هدف برآوردن نیازی در جامعه و کسب درآمد ایجاد می‌شود؛ صاحبان کسب و کار باید تمامی تمرکز خود را به تهیه نهاده‌ها، فرآیند تولید محصول (کالا یا خدمات) و توزیع مناسب اختصاص دهند. در این میان تکالیف مالیاتی و پیچیدگی‌های ویژه هر کسب و کار که در بسیاری موارد حسابداران مجموعه نیز از عهده حل مشکل بر نمی‌آیند، مشکل ساز خواهد شد؛ در نتیجه وضعیت مجموعه پیچیده و پیچیده‌تر می‌شود.

برخی از مهم‌ترین مشکلاتی که مودیان با آن دست به گریبان هستند عبارت است از:

و بسیاری موارد دیگر که نیاز هر مودی به مشاوره مالیاتی را به روشنی بیان می‌کند.

 

سازمان مالیاتی که دیگر تنها به دنبال وصول مالیات نیست!!!

بعد از آخرین اصلاحیه قانون مالیات ها و از ابتدای سال ۱۳۹۵ سازمان امور مالیاتی دیگر به دنبال وصول مالیات از مودیان نیست! بلکه با دریافت اطلاعات درآمدی و معاملاتی مودیان حقیقی و حقوقی از طریق سامانه‌های الکترونیکی مالیاتی اقدام به محاسبه و تشخیص مالیات می‌نماید. به عبارت دیگر، در سال‌های اخیر ارائه اظهارنامه و دفاتر تفاوت چندانی در تشخیص و تعیین مالیات متعلقه ندارد؛ زیرا اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی مودیان به صورت کاملا دقیق و حساب شده به اداره مالیاتی ارسال می‌شود. اما دلیل اصرار به انجام تکالیف مالیاتی، ایجاد فرهنگ خوداظهاری و شفاف سازی فعالیت‌های شغلی و درآمدی مودی است.

 

مشاوران مالیاتی پل ارتباطی مودیان و سازمان مالیاتی

اینجاست که نقش اصلی مشاوران مالیاتی به روشنی مشخص می‌شود. مسیر مالی و مالیاتی هر کسب و کار بر اساس نوع فعالیت، با دیگری متفاوت است؛ با این وجود، مشاور مالیاتی با تسلط بر قوانین مالیاتی، معافیت‌ها و جرایم مالیاتی از سویی و بررسی فعالیت اقتصادی مودی از سوی دیگر، مودی را از قوانین و معافیت‌های مربوط به فعالیت اقتصادی آگاه می‌سازد. به این ترتیب مودی با رضایت خاطر و با شفافیت تکالیف خود را انجام می‌دهد و هم از پرداخت مقادیر غیرمنصفانه مالیات نجات می‌یابد. با کمک گرفتن از یک مشاور مالیاتی خبره، می‌توانید با خیالی راحت بر سایر جنبه‌های کسب و کار خود تمرکز کنید.

 

مراحل تبدیل شدن به مشاور مالی ماهر

باید گفت که در همه کسب وکارهایی برای تبدیل شدن به یک مشاور مالی، هیچ چیزی مثل دانش و تجربه به کمک فرد نخواهد آمد. اگر در شروع کار هستید، اول از همه بهتر است تا در دانشگاه، در رشته های مرتبط مانند حسابداری یا اقتصاد اصول اصلی را یاد بگیرید.

دوره های زیادی وجود دارند که در زمینه مشاور مالی اطلاعات لازم را به شرکت کنندگان خود می دهند. به درس های دانشگاه اکتفا نکنید. باید نشان دهید که خاص هستید. شرکت در این دوره ها به شما در رشد در این زمینه کمک زیادی خواهد کرد.

سپس پیش یک نفر کارآموزی کنید. مدت کارآموزی به خود شما بستگی دارد. این که چقدر می توانید پیشرفت داشته باشید. بدون کارآموزی وارد این بازار نشوید که شکست سختی خواهید خورد. این حوزه به حدی چالش دارد که یک فرد خام را بتواند به زمین بزند.

هر بار سعی کنید تا با شرکت در دوره و سمینارهای مرتبط، اطلاعات خود را به ویژه در حوزه مالیات به روز نگه دارید.

لطفاً فرم درخواست مشاور مالیاتی اینجا قرارداده شود

 

انواع مشاوره مالی و مالیاتی

مرکز مالی اقتصادی همت تراز، مشاوره مالیاتی خود را در سه قالب و بسته به نیاز مودی ارائه نموده است:

  • مشاوره مالیاتی تلفنی
  • مشاوره مالیاتی آنلاین (تلفنی- واتساپ)
  • مشاوره مالیاتی حضوری

پس از تکمیل فرم درخواست، مشاوره همکاران ما جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با شما تماس می‌گیرند. سپس بر اساس نوع درخواست ثبت شده یکی از روش‌های مشاوره را به شما توصیه می‌نمایند. البته شما خود نیز می‌توانید شیوه دریافت مشاوره را انتخاب نمایید.

 

مشاوره تلفنی مالیاتی در اصفهان

در این شیوه مشاوره، کاربر می‌تواند از طریق تماس تلفنی و طرح مشکل خود از راهنمایی مشاوران ما استفاده نماید. در صورتی که حل مشکل نیازمند بررسی مستندات مالی کاربر نباشد، این شیوه بسیار ساده و کاربردی خواهد بود.

 

مشاوره مالیاتی آنلاین

خدمات مرکز مالی اقتصادی همت تراز آن دسته از کاربرانی که در خارج از کشور هستند و امکان تماس تلفنی برای‌شان مقدور نیست، نیز پوشش می‌دهد. همچنین گاهی برخی از کاربران تمایل دارند در جلسه مشاوره غیرحضوری شواهدی از محل و نوع فعالیت اقتصادی‌شان را به مشاوران نمایش داده کسب تکلیف نمایند.

همکاران ما جهت رفاه کاربران در چنین مواردی امکان برقراری تماس‌های صوتی و یا تصویری آنلاین با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف را نیز فراهم نموده‌اند.

نکته

امکان مشاوره غیرحضوری ، با توجه به سختی تردد  برای کاربران خارج از اصفهان، امکان بی‌نظیری محسوب می‌شود.

مشاوره مالیاتی حضوری

در صورتی که کاربر تمایل به مراجعه حضوری و ملاقات با مشاوران مالیاتی را داشته باشد (خدمات مالی در اصفهان، مشاور مالیات در اصفهان، مشاور مالیاتی در اصفهان )و یا در صورتی که پاسخ‌گویی به کاربر نیازمند بررسی مستندات و مدارک او باشد، امکان مشاوره مالیاتی حضوری برای کاربران فراهم است.

خدمات مشاوره تیم مرکز مالی اقتصادی همت تراز محدود به مشاوره مالیاتی اصفهان نیست؛ بلکه کلیه مناطق کشور و حتی خارج از کشور را نیز پوشش می‌دهد.

رویکرد مرکز مالی اقتصادی همت تراز در مشاوره مالیاتی

عامل اصلی بسیاری از مشکلات مالی و مالیاتی عدم آگاهی از نحوه اجرای درست تکالیف مالیاتی در مهلت تعیین شده از سوی سازمان امور مالیاتی توسط مدیران و شرکتها است. نگران نباشید! ما سطح آگاهی شما را با ارائه اطلاعات مناسب بالا می‌بریم تا شاید اصلا نیازی به مشاوره نداشته باشید و نیاز شما در حد کاهش جرایم مالیاتی به طور قانونی باشد.

مجموعه مرکز مالی اقتصادی همت تراز مشاوره مالیاتی خود را به کاربران به دو شیوه انجام می‌دهد:

  • مشاوره امور مالیاتی قبل از تعیین مالیات و ابلاغ برگ تشخیص مالیات
  • مشاوره مالیات پس از تعیین مالیات و یا بروز آسیب‌های مالیاتی

 

مشاوره مالیاتی قبل از تعیین مالیات

هدف ما در تیم مرکز مالی اقتصادی همت تراز، مشاوره مالیاتی آموزش محور است؛ این مهم از طریق آموزش مالیات امکان پذیر است.

مشاوره مالیات پس از بروز آسیب‌های مالیاتی
  1. گاهی یک واحد اقتصادی پس از بروز مشکل و آسیب‌های خاص مالیاتی به فکر یافتن راهکار می‌افتد؛ مجموعه مرکز مالی اقتصادی همت تراز برای این قبیل مشکلات نیز راه‌حل‌هایی دارد. در این شرایط باید کلیه مستندات و مدارک حادثه به وجود آمده توسط تیم مجرب کارشناسان امور مالیاتی مرکز مالی اقتصادی همت تراز بررسی گردد.

این فرآیند به سه روش ممکن است انجام شود:

  1.  مشاوره حضوری در محل
  2. مشاوره اختصاصی مدیریت
  3.  مشاوره مالیاتی وکالتی

مرکز مالی اقتصادی همت تراز مشاوره مالیاتی را در دو مرحله پیش از ایجاد مشکل و پس از وقوع مشکل پوشش می‌دهد.

 

مشاوره مالیاتی حضوری در محل

در این روش تیم کارشناسان مالیاتی مرکز مالی اقتصادی همت تراز با استقرار در محل فعالیت شما و تحلیل پرونده و عملکرد پرسنل امور مالیاتی اقدام به پیداکردن نقاط آسیب‌پذیر جرایم مالیاتی می‌کنند؛ پس از بررسی عملیاتی اوراق مالیاتی و وضعیت پرونده، اقدام به مشاوره مالیاتی ارزشی می‌نمایند. در شیوه مشاوره ارزشی امکان آموزش‌های خصوصی به کادر شرکت و موسسات جهت عملکرد بهتر نیز وجود خواهد داشت. ماموریت اصلی ما در این روش پیاده سازی و بهبود سیستم مالیاتی شماست.

مشاوره مالیاتی اختصاصی مدیریت

در برخی از فعالیت‌ها مدیر کسب و کار از ما می‌خواهد عملکرد تیم مالی را بررسی و راهکارهایی در جهت بهبود عملکرد و رفع مشکلات ارائه نماییم. اساتید خبره ما با موشکافی کلیه حساب‌ها و صورت‌های مالی گزارشات را آماده و همراه با راه‌حل‌های بهبود عملکرد در اختیار مدیریت قرار می‌دهند.

مشاوره مالیاتی وکالتی 

در صورت تمایل مدیران کسب و کارها، مرکز مالی اقتصادی همت تراز آماده اعزام مشاورمالیاتی جهت انجام کلیه امور قانونی مالیاتی است؛ اجرای درست مسیر ارائه شده توسط مشاور، خود نیازمند تخصص و به کارگیری مهارت‌های ارتباطی است. ما افتخار داریم که وکلای مالیاتی ما در سراسر کشور حضور داشته از حقوق مودیان دفاع نموده‌اند.

ما آماده اعزام مشاورمالیاتی در اصفهان، مشاورمالیاتی در سایر نقاط ایران جهت سایر نهادها و مجموعه‌ها نیز هستیم.

مشاوره مالیاتی شامل چه مواردی است؟

هر کسب و کار بر اساس نوع مشکلی که با آن مواجه است، نیاز به راهکار ویژه‌ای دارد. اما شیوه کلی مجموعه مرکز مالی اقتصادی همت تراز بررسی ریشه‌ای مشکل، عارضه‌یابی و ارائه راهکارهای قانونی، عملی و کم هزینه است.

برخی از خدمات ارائه شده توسط مشاوران مرکز مالی اقتصادی همت تراز عبارتند از:

  • نحوه جذب قانونی سرمایه‌گذار برای شرکت‌های تازه تاسیس
  • اطلاع از تاریخچه پرونده مالیاتی و آخرین فعل و انفعالات اجرا شده در آن
  • نحوه اعلام انحلال و ارائه اظهارنامه انحلال
  • رسیدگی به پرونده مالیات بر ارزش افزوده و دفاعیات آن
  • نحوه ارسال گزارشات خرید و فروش به حوزه مالیاتی
  • سیستم مالیات حقوق و اجاره و نحوه کاهش جرایم آن
  • نحوه انعقاد قراردادها با پرسنل و اشخاص دیگر از منظر مالیاتی
  • تدریس خصوصی به مدیرعامل و یا کادر مالی مستقر در واحد مالی
  • فعالیت‌های بازرگانی خاص حوزه‌های واردات و صادرات
  • تهیه صورت‌های مالی و اخذ تسهیلات از موسسات بانکی و سرمایه‌گذاری
  • فعالیت‌های سازمان بورس اوراق بهادار و فرابورس

سوالات متداول

چطور در ایران مشاور مالیاتی پیدا کنیم؟

یافتن مشاور مالیاتی در همه جای کشور قطعا کار زیاد سختی نیست؛ اما آنچه نتیجه را متمایز می‌کند، دانش و تخصص مشاوران مالیاتی از یک سو و دیدگاه چندجانبه آنها از سوی دیگر است. مشاوران مالیاتی ما در تیم مرکز مالی اقتصادی همت تراز، با ارائه راهکارهای عملی و بلندمدت، مشکلات مجموعه شما را به صورت ریشه‌ای برطرف می‌کنند.

هزینه مشاوره مالیاتی چقدر است؟

هزینه مشاوره مالیاتی بر اساس نوع مشکل و نحوه رفع مشکل متفاوت است.

سوالات مالیاتی خود را کجا بپرسیم؟

برای دریافت راهنمایی در خصوص مسائل مالیاتی خود می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب نمایید:

  • تماس با تیم پشتیبانی برای مشاوره مالیاتی تلفنی ( تلفن مشاوره مالیاتی در اصفهان 32361649 -031و 09140405012(
  • تکمیل فرم درخواست مشاوره مالیاتی
ارائه خدمات مالیاتی در مرکز مالی اقتصادی همت تراز چیست؟
  • مشاور مالیاتی حضوری در اصفهان
  • مشاوره مالیاتی حضوری در اصفهان
  • خدمات مالیاتی حضوری در اصفهان
  • خدمات مشاور مالیاتی حضوری در اصفهان
  • مشاور مالیات حضوری در اصفهان
  • مشاوره مالیاتی
  • خدمات مالیاتی
  • خدمات مشاور مالیاتی
  • مشاور مالیات
پاسخگوی سوالات شما
جهت پاسخگویی به سوالات مالی و مالیاتی خود می توانید از خدمات رایگان مرکز مالی اقتصادی همت تراز از قبیل مشاوره مالیاتی در زمینه تراکنش های بانکی، مشاوره مالیاتی املاک و خانه های خالی، مشاوره مالیاتی در راستای ماده 181 و پلیس مالیاتی، مشاوره مالیاتی اصناف، مشاوره مالیات فهرست معاملات فصلی، مشاوره مالیاتی سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی استفاده کنید. کافیست با مشاوران مرکز مالی اقتصادی همت تراز از طریق فرم زیر در ارتباط باشید. کارشناسان همت تراز در اسرع وقت با شما در ارتباط خواهند بود.
=
خدمات مشاوره Consulting services
مجوزها authorizition
09140405012