پاسخ به پرسش های فنی شماره 121



تحلیل گزارشات مالی

پرسش:

در مواردی که سود انباشته شرکت اصلی بیشتر از سود انباشته گزارش شده در صورت های مالی  تلفیقی باشد، آیا می توان کل سود انباشته شرکت اصلی را برای افزایش سرمایه درنظر گرفت؟

پاسخ:

با توجه برای پاسخ به پرسش‌های فنی ۴۸ درخصوص حداکثر سود قابل تقسیم شرکت اصلی، هرگونه انتقال سود انباشته شرکت اصلی به افزایش سرمایه، که مازاد بر حداکثر سود انباشته تلفیقی باشد، تخصیص منافع موهوم محسوب می‌شود و لذا مجاز نیست.

 به منظور محاسبه حداکثر سود انباشته تلفیقی، اقلامی از حقوق مالکانه تلفیقی شامل مانده حسابهای صرف سهام خزانه، “آثار معاملات سهام خزانه فرعی” و آثار معاملات با منافع فاقد حق کنترلرا می‌توان با رعایت مقررات قانونی و حسابداری مربوط، در نظر گرفت.

برای دانلود پاسخ به پرسش های فنی شماره 121 اینجا کلیک کنید.

پاسخگوی سوالات شما
جهت پاسخگویی به سوالات مالی و مالیاتی خود می توانید از خدمات رایگان مرکز مالی اقتصادی همت تراز از قبیل مشاوره مالیاتی در زمینه تراکنش های بانکی، مشاوره مالیاتی املاک و خانه های خالی، مشاوره مالیاتی در راستای ماده 181 و پلیس مالیاتی، مشاوره مالیاتی اصناف، مشاوره مالیات فهرست معاملات فصلی، مشاوره مالیاتی سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی استفاده کنید. کافیست با مشاوران مرکز مالی اقتصادی همت تراز از طریق فرم زیر در ارتباط باشید. کارشناسان همت تراز در اسرع وقت با شما در ارتباط خواهند بود.
=
خدمات مشاوره Consulting services
مجوزها authorizition
09140405012