نحوه ارسال صورتحساب و ثبت پرداخت ها در سامانه مودیان

ارسال صورتحساب و ثبت پرداخت ها در سامانه مودیان ، گامی کلیدی در راستای بهبود شفافیت مالی و مدیریت بهینه تراکنشهای مالیاتی است. این سامانه، به عنوان یک ابزار پیشرفته، فرآیند ارسال اطلاعات مالی را سادهتر و دقیقتر کرده و ارتباط میان مودیان و سازمان امور مالیاتی را به شکلی مؤثرتر برقرار میکند.
یکی از مهمترین ویژگیهای این سامانه، ارائه راهکارهای دیجیتال برای کاهش زمان و هزینههای اجرایی است. ثبت صورتحسابها و پرداختها در این سامانه، نه تنها به مودیان کمک میکند تا در مسیر قانونی حرکت کنند، بلکه با ارائه گزارشهای تحلیلی و دقیق، امکان برنامهریزی بهتر و تصمیمگیریهای آگاهانهتر را فراهم میآورد.
در این مقاله از مرکز مالی اقتصادی همت تراز، موسسه حسابداری اصفهان که در زمینه های خدمات مالیاتی از جمله : تهیه صورت های مالی شرکت ها، پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان، دفاع از پرونده های مالیاتی و کاهش مالیات، تهیه صورت های مالی شرکت ها، مالیات بر ارزش افزوده فعالیت می کنند، تصمیم داریم درباره نحوه ارسال صورتحساب و ثبت پرداخت ها در سامانه مودیان صحبت کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.
سامانه مؤدیان چیست؟
سامانه مؤدیان سامانه ای است تحت مدیریت سازمان امور مالیاتی که در آن به هر مؤدی، کارپوشه ویژه ای اختصاص یافته است و تبادل اطلاعات میان مؤدیان و سازمان منحصراً از طریق آن کارپوشه انجام می گیرد. مؤدیان می توانند با استفاده از هرگونه سخت افزار یا نرم افزار اعم از رایانه شخصی، پایانه فروشگاهی یا هر وسیله دیگری که حافظه مالیاتی به آن متصل شده باشد، به سامانه مؤدیان متصل شوند. مرجع نهائی ثبت، صدور و استعلام صورتحساب الکترونیکی، سامانه مؤدیان است.
ثبت پرداخت ها در سامانه مودیان
- برای مشخص نمودن نوع تسویه صورتحساب در ثبت فاکتورها و به قصد ارسال به سامانه مودیان به مسیر تنظیمات سیستم/ خرید و فروش/ قسمت انواع پرداخت مراجعه کنید.
- در فرم انواع پرداخت سه گزینه جدید, ویرایش و حذف وجود دارد.
- در قسمت اطلاعات شرح میتوانید کد, نام, معادل مالیاتی و توضیحات را وارد کنید.
- برای تعریف معادل مالیاتی واحد سنجش, به ماژول انبار / فرم واحد سنجش بروید.
- سپس از دکمه جدید یا ویرایش استفاده و از قسمت اطلاعات واحد سنجش نام, نوع واحد (مقداری- وزنی) در صورت نیاز نام لاتین, تعداد رقم اعشار و همچنین شناسه مالیاتی (با زدن گزینه سه نقطه کنار فیلد) میتوانید معادل مالیاتی واحد سنجش را مشخص کنید.
- برای تعریف شناسه مالیاتی کالاها به ماژول انبار / فرم تعریف کالا بروید.
- پس از ثبت کالا, ویرایش را زده و از فیلد شناسه مالیاتی (سه نقطه) را بزنید و معادل شناسه مالیاتی کالای مورد نظر را انتخاب کنید.
- برای تایید صورتحساب ها و ارسال آنها به سامانه در ماژول خرید و فروش / فرم مدیریت اسناد فروش صورتحساب های مورد نظر را انتخاب نموده و گزینه عملیات سند را زده و تبدیل سند به قطعی را بزنید.
صورتحساب الکترونیکی چیست ؟
صورتحساب الکترونیکی صورتحسابی است دارای شماره منحصربه فرد مالیاتی که اطلاعات مندرج در آن، در حافظه مالیاتی فروشنده ذخیره می شود. مشخصات و اقلام اطلاعاتی صورتحساب الکترونیکی، متناسب با نوع کسب و کار توسط سازمان تعیین و اعلام می شود . در مواردی که از دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی به عنوان پایانه فروشگاهی استفاده شود، رسید یا گزارش الکترونیکی پرداخت خرید در حکم صورتحساب الکترونیکی میباشد.
نحوه ارسال صورتحساب الکترونیکی سامانه مودیان
سایر اشخاص حقوقی به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده 16 قانون مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ 01/01/1402 مکلف به رعایت مقررات قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مودیان هستند،این کار از سه روش قابل انجام هست:
- ارسال مستقیم توسط مودی
- ارسال توسط شرکتهای معتمد
- ارسال توسط سامانههای دولتی
نحوه ارسال صورتحساب در سامانه مودیان
صورتحساب ها به دو صورت ارسال میشوند: به صورت مستقیم از طریق نرم افزار یا از طریق شرکت های معتمد
- آدرس وب سرویس: با انتخاب ارسال مستقیم به سامانه آدرس وب سرویس به طور خودکار در فیلد قرار میگیرد ولی برای ارسال از طریق شرکت معتمد نیاز است وب سرویس را به طور دستی جایگذاری کنید.
- کلید خصوصی: کلید خصوصی خود را در فیلد جایگذاری کنید.
- شناسه حافظه مالیاتی: شناسه (یکتا) حافظه مالیاتی خود را در فیلد بنویسید.
- ارسال اسناد: در این فیلد میتوانید مشخص کنید صورتحسابها از چه تاریخی تا چه تاریخی برای سامانه ارسال شوند.
- بروز رسانی لیست واحدهای سامانه : این گزینه برای انتخاب معادل (شناسه) مالیاتی واحد های کالا درفرم واحد سنجش میباشد ، با این قابلیت لیست واحدهای سامانه مودیان در نرم افزار شما بروزرسانی شده و شما به آسانی میتوانید در فرم واحدهای کالا، نسبت به معادل سازی واحدهای کالای تعریف شده در نرم افزار با واحدهای سامانه مودیان اقدام نمایید.
- بروزرسانی لیست کالاهای سامانه : این گزینه برای انتخاب معادل (شناسه) مالیاتی کالاها در فرم تعریف کالا میباشد.
و در نهایت گزینه ذخیره را کلیک نمایید.
خدمات ارائه شده در مرکز مالی اقتصادی همت تراز
در زیر به نمونه ای از مهم ترین خدمات مرکز مالی اقتصادی همت تراز می پردازیم :
- خدمات حسابداری در اصفهان
- مشاوره مالیاتی در اصفهان
- خدمات مالیاتی در اصفهان
- مشاور مالیات اصفهان
- حسابداری مالی در اصفهان
- موسسه مالیاتی در اصفهان
- مشاوره مالی در اصفهان
- شرکت حسابداری در اصفهان
- موسسه حسابداری در اصفهان
- موسسه حسابداری اصفهان
- موسسات حسابرسی اصفهان
- شرکت حسابداری اصفهان
- حسابداری در اصفهان
- شرکت حسابرسی اصفهان
- بهترین موسسه حسابداری در اصفهان
- موسسه حسابرسی در اصفهان
- حسابرسی در اصفهان
- خدمات حسابداری در اصفهان
- مشاوره حسابداری در اصفهان
- شرکت حسابداری در اصفهان
- تراکنش های مشکوک ومالیات آن
مرکز مالی اقتصادی همت تراز با در اختیار داشتن متخصصین حوزه حسابرسی اقدام به ارائه خدمات آموزش حسابرسی نموده است. برای ارتباط با کارشناسان مجموعه می توانید به لینک مراجعه نمایید.
جمعبندی
در دنیای کسبوکار امروز، توانایی مدیریت هوشمندانه اطلاعات مالی یکی از عوامل اصلی موفقیت است. مرکز مالی اقتصادی همتتراز با ارائه خدمات تخصصی، از جمله مشاوره مالیاتی، حسابداری مالی، حسابرسی و مدیریت تراکنشهای مالی، به شما کمک میکند تا فرآیند ارسال صورتحساب و ثبت پرداختها در سامانه مودیان را با دقت و حرفهایترین روشها انجام دهید.
همتتراز با بهرهگیری از دانش بهروز و تیمی مجرب، خدماتی را ارائه میدهد که نه تنها نیازهای مالی و مالیاتی شما را برآورده میکند، بلکه باعث کاهش ریسکهای احتمالی و صرفهجویی در زمان و هزینههای شما میشود. اگر به دنبال همراهی مطمئن و حرفهای برای مدیریت مالی و مالیاتی خود هستید، همتتراز انتخابی بینظیر است.
همین حالا برای مشاوره رایگان و شروع همکاری، با ما تماس بگیرید و گامی مؤثر در جهت بهبود امور مالی کسبوکارتان بردارید!