طرح جامع مالیاتی



مهدی آراسته - انجام خدمات صورتهای مالی - مشاور بهای تمام شده - حسابدار رسمی - مشاور مالیاتی در اصفهان - حسابدار مستقل در اصفهان - حسابدار خبره در اصفهان

طرح جامع مالیاتی

اهميت و جايگاه خاص و رفيع نظام مالياتي در مجموعه اقتصاد هر كشور بر هيچ يك از متخصصين و خبرگان اين حوزه پوشيده نيست. بنابراین با توجه به نقاط ضعف و كاستي هاي نظام مالياتي كشور، تحول نظام مالياتي همواره مورد توجه علاقمندان اعم از فعالان دولتي و بخش خصوصي بوده است. ضرورت اجراي اين تحول در اسناد بالا دستي و برنامه اي كشور نيز به دفعات مورد توجه قرار گرفته است. هم اینک نیز تحول نظام مالیاتی به عنوان يكي از محورهاي اصلي طرح تحول اقتصادي دولت جمهوري اسلامي ايران اعلام گرديده است.
در همين چارچوب طرح جامع مالیاتی به عنوان طرح جامع و همه جانبه تحول نظام مالياتي كشور در دستور كار سازمان امور مالياتي كشور قرار گرفت.

از مهمترین اهداف اقتصادی طرح جامع مالیاتی می توان به افزایش درآمد های مالیاتی برای فرار مالیاتی، حذف معافیت های غیر ضروری، شناسایی مودیان جدید مالیاتی، سریع تر شدن فرآیند تشخیص و وصول مالیات اشاره کرد. همچنین اجرای این طرح باعث شفافیت اقتصادی و بالارفتن میزان آگاهی عمومی از چگونگی ارائه اظهارنامه مالیاتی و پیگیری آن می باشد.

اولين گام در اجراي طرح جامع مالياتي برنامه ريزي و سازماندهي طرح بود كه در اين امر سازمان امور مالياتي كشور از توان و تخصص جمعي از خبرگان و مديران، زير نظر متخصصين برجسته و كارآزموده استفاده نموده است.

 

طرح جامع مالیاتی                                                     طرح جامع مالیاتی و دستاوردهای آن 

 

خدمات مشاوره Consulting services
مجوزها authorizition
09140405012