دستورالعمل‌200/1400/509درتاریخ1400/02/29



ارائه گزارش

دستورالعمل‌200/1400/509درتاریخ1400/02/29

تفويض اختيار تقسيط بدهي مالياتي موضوع قانون ماليات مستقيم وماليات برارزش افزوده

پيرو بخشنامه شماره 200/98/5 مورخ 1398/01/25 و باتوجه به سوال  برخي از ادارات كل امور مالياتي مبني بر تدوام تفويض اختيار مزبور اعلام مي دارد، تفويض تقسيط بدهي موضوع بخشنامه شماره 200/97/2 مورخ 1397/01/26 تا اطلاع ثانوي كما كان به قوت خود باقي است.

———————————–توضیحات در مورد بخشنامه صادره ——————————————

مرکز مالی اقتصادی همت تراز ارائه دهنده جدیدترین بخشنامه های مالی و مالیاتی می باشد، با مابروز باشید. برای ارتباط با ما کافی  است اینجا کلیک کنید.

تقسیط مالیاتی در ماده 167 قانون مالیات های مستقیم پیش بینی شده است.طبق ماده مذکور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و یا سازمان امور مالیاتی کشور میتواند بدهی مالیاتی مودیانی که قادر به پرداخت آن بطور یک جا نیستند را از تاریخ ابلاغ برگ قطعی حداکثر به مدت سه سال تقسیط نماید.

مبنای تقسیط بدهی مالیاتی مودی چه مواردی می باشد؟

مبنای تقسیط بدهی مالیاتی مودیان مالیاتی ماده 167 قانون مالیات های مستقیم می باشد.

در این ماده از عبارت(می تواند) استفاده شده است و با توجه تعامل با مودیان و مساعدت در پرداخت بدهی آنان مانعی در این خصوص ایجاد ننموده است.

علی رغم قید «تقسیط برای مودیانی که قادر به پرداخت بدهی به طور یکجا نیستند» این عبارت، بدین مفهوم نیست که مودیانی که تقاضای تقسیط دارند می بایست دارای شرایط خاصی باشند و یا مدارک و مستندات خاصی را ارائه دهند. بلکه تاکنون همه متقاضیان تقسیط با داشتن سایر شرایط اجازه بهره مندی از این تسهیلات را داشته اند.

تقسیط مالیات

تقسیط از تاریخ ابلاغ مالیات قطعی حداکثر به مدت ۳ سال خواهد بود.لذا در صورتی که برگ مالیات قطعی مودی درتاریخ 95/09/30  ابلاغ شده باشد و مودی در مورخ ۳۰/۱۰/۹۸ مراجعه نماید، تقسیط مالیات وی امکان پذیر نخواهد بود.

طبق ماده مذکور موافقت تقسیط منوط به پیش پرداخت حداقل ۳۰ درصد از بدهی به صورت نقد و تقسیط مابقی حداکثر به مدت ۱۵ ماه می باشد.

برای دانلود دستورالعمل اینجا کلیک کنید.

پاسخگوی سوالات شما
جهت پاسخگویی به سوالات مالی و مالیاتی خود می توانید از خدمات رایگان مرکز مالی اقتصادی همت تراز از قبیل مشاوره مالیاتی در زمینه تراکنش های بانکی، مشاوره مالیاتی املاک و خانه های خالی، مشاوره مالیاتی در راستای ماده 181 و پلیس مالیاتی، مشاوره مالیاتی اصناف، مشاوره مالیات فهرست معاملات فصلی، مشاوره مالیاتی سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی استفاده کنید. کافیست با مشاوران مرکز مالی اقتصادی همت تراز از طریق فرم زیر در ارتباط باشید. کارشناسان همت تراز در اسرع وقت با شما در ارتباط خواهند بود.
=
خدمات مشاوره Consulting services
مجوزها authorizition
09140405012