دستورالعمل 200/1400/516 مورخ 1400/06/07



قابل بازیافت

دستورالعمل 200/1400/516 مورخ 1400/06/07

در اجرای حکم بند (و) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مقرر می دارد: “دراجرای ماده (۶) قانون کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیر دولتی مصوب 1399/01/20، وزرات امور اقتصادی ودارایی از طریق سازمان امور مالیاتی کشور موظف است یک در هزار ارزش مواد اولیه، قطعات وکالاهایی که تمام یا قسمتی از آن قابل بازیافت است را اخذ و منابع حاصله را به ردیف درآمدی شماره ۱۶۰۱۸۹ واریز  نماید. فهرست مواد اولیه، قطعات وکالاهای فوق الذکر حداکثر دو ماه پس از ابلاغ این قانون، توسط سازمان محیط زیست تعیین واعلام می شود. تولید کنندگان و وارد کنندگانی که با تایید سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به بازیافت پسماند حاصل از مواد اولیه، قطعات وکالاهای خود اقدام نموده­اند، مشمول این عوارض نمی شوند.دستورالعمل شناسایی، نحوه رسیدگی وتشخیص، مطالبه و وصول توسط سازمان امورمالیاتی کشور تهیه وپس از تایید وزرات امور اقتصاد ودارایی ابلاغ می شود به پیوست دستور العمل بند مذکور به شماره ۷۷۷۱۶ مورخ 1400/۰۵/24 که به تصویب وزیر محترم امور اقتصاد ودارایی رسیده است . به همراه فرم های مربوط جهت اقدام لازم ارسال می شود .

——————————–توضیحات در مورد بخشنامه صادره ——————————————

مرکز مالی اقتصادی همت تراز ارائه دهنده جدیدترین بخشنامه های مالی و مالیاتی می باشد، با مابروز باشید. برای ارتباط با ما کافی  است اینجا کلیک کنید.

تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور

به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا،

۱ . واحدهای صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد ریال و
۲ . واحدهای تولیدی در سال ۱۳۹۹

علاوه بر معافیت های قانونی و بخشودگی و مشوق های مالیاتی، برای مالیات بر عملکرد سال ۱۳۹۹ از پنج واحد درصد بخشودگی برخوردار می شوند.

ماده۶ ـ تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد اولیه، قطعات و کالاهایی که تمام یا قسمتی از آنها قابل بازیافت است، موظف به بازیافت پسماند حاصل از مواد و کالاهای خود هستند، در غیر این صورت موظفند یک در هزار ارزش کالای خود را در ابتدای زنجیره از طریق وزارت امور اقتصادی و دارایی به حساب متمرکز وجوه وزارت کشور نزد خزانه داری کل کشور واریز کنند. منابع وصولی در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازیافت پسماندهای حاصل از کالاهای مزبور (ایجاد تأسیسات منطقه ای تبدیل پسماند به مواد و انرژی) با اولویت مشارکت بخش خصوصی و با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست مصرف شود.

برای دانلود دستورالعمل اینجا کلیک کنید.

پاسخگوی سوالات شما
جهت پاسخگویی به سوالات مالی و مالیاتی خود می توانید از خدمات رایگان مرکز مالی اقتصادی همت تراز از قبیل مشاوره مالیاتی در زمینه تراکنش های بانکی، مشاوره مالیاتی املاک و خانه های خالی، مشاوره مالیاتی در راستای ماده 181 و پلیس مالیاتی، مشاوره مالیاتی اصناف، مشاوره مالیات فهرست معاملات فصلی، مشاوره مالیاتی سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی استفاده کنید. کافیست با مشاوران مرکز مالی اقتصادی همت تراز از طریق فرم زیر در ارتباط باشید. کارشناسان همت تراز در اسرع وقت با شما در ارتباط خواهند بود.
=
خدمات مشاوره Consulting services
مجوزها authorizition
09140405012