دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی در سامانه مودیان



مراحل دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی در سامانه مودیان

دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی در سامانه مودیان طبق ماده ۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، حافظه مالیاتی نوعی حافظه الکترونیکی است در جهت ثبت و نگهداری در صورتحساب‌های الکترونیکی و همچنین ارسال و انتقال صورتحساب‌ها به سامانه مؤدیان کاربرد دار.

 

مراحل دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی در سامانه مودیان

حافظه مالیاتی می‌تواند به صورت سخت افزاری و‌ نرم افزاری باشد. حافظه مالیاتی برای ثبت صورتحساب های الکترونیکی فروش مودی با نظارت سازمان امور مالیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر حافظه مالیاتی بایستی دارای یک شماره شناسه یکتا و واحد باشد. این شناسه یکتای حافظه مالیاتی توسط سازمان امور مالیاتی اختصاص داده می شود.

 

شناسه یکتا حافظه مالیاتی

کد شناسه یکتابرای بنگاه اقتصادی اعم از اشخاص حقیقی و یا حقوقی می باشد . شناسه یکتا حافظه مالیاتی یک کد منحصر به فرد می باشد. با لینک نمودن حسابهای بانکی به این کد از این پس تمام واریزی زیر ذره بین  اداره امور مالیاتی خواهد رسید .

 

شناسه یکتا حافظه مالیاتی چیست؟

کد شش کاراکتری جهت صدور شماره منحصر بفرد صورتحساب الکترونیکی، در سامانه مودیان را شناسه یکتای حافظه مالیاتی می گویند. در صورت نداشتن این کد امکان صدور صورتحساب الکترونیکی (صورتحساب فروش) در سامانه مودیان امکان پذیر نمی باشد.

بعد از ثبت نام و ایجاد کارپوشه یکی از مهمترین گام‌ها برای اجرای تکالیف در سامانه مودیان دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی می باشد، این نکته ار در نظر داشته باشید که عدم دریافت شناسه در مهلت زمان مقرر مشمول جریمه قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان می شود.

مراحل دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی در سامانه مودیان

شناسه یکتا حافظه مالیاتی چگونه باید دریافت کرد؟

این روزها با پیدایش قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان قطعاً با نام شناسه یکتا حافظه مالیاتی روبر شده اید. در این مقاله قرار است در خصوص شناسه یکتا حافظه مالیاتی بیشتر صحبت کنیم. و به اهمیت این موضوع بپردازیم .

در کل باید بدانید که قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان نظامی یکپارچه در بستر فضای وب می باشد که از این به بعد تمام معاملات خرید و فروش به صورت آنلاین ثبت و ارسال خواهد شد. با پیدایش این موضوع دیگر نیاز به ارسال صورت معاملات فصلی موضع ماده ۱۶۹ و اظهارنامه ارزش افزوده نمی باشد . با اجرایی شدن این سامانه تمام معاملات خرید و فروش نیازی به اثبات ندارد ، همچنین رسیدگی ارزش افزوده وجود ندارد اعتبارات مالیاتی به صورت آنلاین تایید می گردددر نتیجه کار حسابداران کمتر خواهد شد.

 

نحوه دریافت شناسه یکتای حافظه مالیاتی سامانه مودیان

شناسه یکتای حافظه مالیاتی توسط سازمان امور مالیاتی ارائه می شود. هر مودی برای دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهد:

  1. در ابتدا به سایت درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir شوید.
  2. پس از ورود به کارپوشه مؤدیان، گزینه “ورود به پرونده” را انتخاب کنید.
  3. در صفحه اصلی کارپوشه از منو سمت راست گزینه عضویت را انتخاب نموده سپس گزینه شناسه یکتای حافظه مالیاتی را انتخاب نمایید.
  4. در کادر باز شده سه گزینه قابل مشاهده می باشد، در صورت ارسال صورتحساب توسط مودی گزینه اول را انتخاب کنید.
  5. در این قسمت باید از طریق Attach  فایل گواهی امضاء الکترونیکی از طریق csr که از طریق نرم افزار تولید3 فایل (csr-file   ،PrivateKey    ،PublicKey  ) استخراج کردیم فایل PublicKey خود را بارگذاری کنید و گزینه بعدی پایین این قسمت را انتخاب کنید.
  6. در مرحله بعد شعب مرتبط با شناسه یکتای حافظه مالیاتی حود را انتخاب نمایید. ( در صورت دارا بودن چندین فعالیت باید شناسه یکتای حافظه مالیاتی جداگانه داشته باشیم، پس می توانیم تعداد حافظه مالیاتی متعددی داشته باشیم ولی در صورت دارا بودن چندین محل کسب و کار (شعبه) یک شناسه حافظه مالیاتی کفایت می کند. )
  7. در صفحه باز شده در صورت دارا بودن ابزارهای پرداختی (از جمله دستگاه پوز و…) بایستی اطلاعات مربوطه را انتخاب و گزینه بعدی را انتخاب نمایید.( در صورت عدم داشتن ابزار پرداختی، نیازی به انتخاب گزینه ای نبوده و دکمه بعدی را انتخاب کنید
  8. در این قسمت باید اطلاعات حافظه مالیاتی و پایانه فروشگاهی خود را ثبت نموده و دکمه بعدی را انتخاب نمائید.
  9. در این قسمت، قبل از تایید نهایی بایستی اطلاعات ثبت شده را کنترل و در صورت تایید اطلاعات، گزینه اتمام را انتخاب نمائید.
  10. در این قسمت شناسه یکتای حافظه مالیاتی شما صادر و قابل نمایش می باشد.

 

  نتیجه گیری:

با راه اندازی قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان دیگر نیازی به جمع آوری و نگهداری مستندات و ارائه اطلاعات مورد نیاز به سازمان امور مالیاتی نخواهید داشت. در این مقاله سعی شده فرآیند مراحل دریافت شناسه یکتا حافظه مالیاتی در سامانه مودیان را به صورت کامل برای شما دوستان توضیح دهیم. در صورت وجود سوال با کارشناسان مرکز مالی اقتصادی همت تراز تماس بگیرید.                     

 

پاسخگوی سوالات شما
جهت پاسخگویی به سوالات مالی و مالیاتی خود می توانید از خدمات رایگان مرکز مالی اقتصادی همت تراز از قبیل مشاوره مالیاتی در زمینه تراکنش های بانکی، مشاوره مالیاتی املاک و خانه های خالی، مشاوره مالیاتی در راستای ماده 181 و پلیس مالیاتی، مشاوره مالیاتی اصناف، مشاوره مالیات فهرست معاملات فصلی، مشاوره مالیاتی سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی استفاده کنید. کافیست با مشاوران مرکز مالی اقتصادی همت تراز از طریق فرم زیر در ارتباط باشید. کارشناسان همت تراز در اسرع وقت با شما در ارتباط خواهند بود.
=
خدمات مشاوره Consulting services
مجوزها authorizition
09140405012