استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS)



مهدی آراسته - انجام خدمات صورتهای مالی - مشاور بهای تمام شده - حسابدار رسمی - مشاور مالیاتی در اصفهان - حسابدار مستقل در اصفهان - حسابدار خبره در اصفهان

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS)

یکی از اصطلاحات پر اهمیت در حسابداری استانداردهای بین المللی حسابداری یا استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) که مخفف عبارت International Financial Reporting Standards است. این استاندارد در کشورهای مختلف سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و در سال های اخیر در کشور ما نیز مورد توجه قرار گرفته است.

هدف از استانداردهای بین المللی حسابداری چیست؟

استانداردهای بین المللی حسابداری و گزارشگری مالی بدنبال تنظیم قوانین متحدی هستند تا صورت های مالی، در سراسر جهان با هم سازگار باشند و شفافیت و قابل مقایسه بودن نیز در آن ها رعایت شود. کار این استانداردها این است که به طور دقیق مشخص می کند گزارش حساب های شرکت ها در سراسر جهان چطورباید تهیه شود و معاملات و ثاتیر مالی آن ها را مشخص کند.

این استانداردها در بازارهای مالی در سراسر جهان به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث ایجاد شفافیت ایجاد می شود، در سطح بین المللی باعث افزایش پاسخگویی و کارایی می شود و همچنین در اقتصاد جهانی در بلند مدت باعث اعتماد، رشد و ثبات مالی می شود.

اهمیت IFRS چیست؟

مهمترین اطلاعات پیش از سرمایه گذاری در سراسر جهان بررسی صورت های مالی است که شفافیت در صورت های مالی در سرمایه گذاری های بین المللی اهمیت بسیار زیادی دارد.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی بنا به دستور سازمان بورس اوراق بهادار برای برخی از شرکتها لازم اجرا شده است .

متاسفانه بسیاری از شرکتها بطور کامل از مفاد قوانین و مقررات مطلع نبوده و از آن تبعیت ننموده ما در مرکز مالی اقتصادی همت تراز با آگاهی از قوانین و مقررات در خدمت مجموعه ها و شرکتها خواهیم بود. برای آگاهی از این موضوع که IFRS برای چه شرکت هایی الزامی شده است، از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید.

=
خدمات مشاوره Consulting services
مجوزها authorizition
09140405012