تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه فصل پاییز سال 1401



بخشنامه تمدید شد

نظر به اینکه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم (فصل پاییز) سال 1401، مورخ1401/10/15 و مصادف با روز پنج شنبه می باشد، باتوجه به درخواست های مودیان محترم نظام مالیات بر ارزش افزوده و به منظور تکریم مودیان گرامی و فراهم آوردن زمینه اجرای تکالیف قانونی برای آنان، بنا به اختیار حاصل از قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده مقرر می دارد: ادارات کل امور مالیاتی موظفند در مورد مالیاتی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره سوم (فصل پاییز) سال 1401 را تا پایان روز یکشنبه مورخ 1401/10/25 تسلیم نمایند، امکان برخورداری صددرصدی بخشودگی جرائم عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر برای دوره مزبور را در صورت درخواست  کتبی برای مودیان فوق الذکر فراهم نمایند.

—————————————-توضیحات در مورد بخشنامه صادره ————————————–

مرکز مالی اقتصادی همت تراز  ارائه دهنده جدیدترین بخشنامه های مالی و مالیاتی می باشد، با مابروز باشید. برای ارتباط با ما کافی  است اینجا کلیک کنید.

مهلت ارسال تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده طبق قانون چه زمانی است؟

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، آخرین مهلت تسلیم ارسال اظهارنامه  ارزش افزوده و مهلت پرداخت مالیات و عوارض آن، حداکثر تا 15 روز پس از انقضای هر دوره مالیاتی می باشد. به استناد ماده 13 قانون دائمی ارزش افزوده مصوب تیرماه 1400، تا قبل از راه‌اندازی کامل سامانه مودیان، نحوه ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی به آنها مطابق مقررات قانون موقت ارزش افزوده (مصوب 1387) و اصلاحات بعدی آن می باشد.

سامانه ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

در گذشته مودیان برای تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده باید از طریق سامانه  https://www.evat.ir  اقدام به ارسال می نمودند اما طبق اعلامیه جدید سازمان امور مالیاتی” مودی گرامی برای انجام اقداماتی همانند ثبت نام، تسلیم اظهارنامه، صدور قبض، ثبت چک و … لازم است از طریق سامانه درگاه ملی خدمات الکترونیک به آدرس  my.tax.gov.ir مراجعه نموده و سپس پرونده ارزش افزوده خود را انتخاب نمایید.”

برای دانلود اطلاعیه اینجا کلیک کنید.

 

پاسخگوی سوالات شما
جهت پاسخگویی به سوالات مالی و مالیاتی خود می توانید از خدمات رایگان مرکز مالی اقتصادی همت تراز از قبیل مشاوره مالیاتی در زمینه تراکنش های بانکی، مشاوره مالیاتی املاک و خانه های خالی، مشاوره مالیاتی در راستای ماده 181 و پلیس مالیاتی، مشاوره مالیاتی اصناف، مشاوره مالیات فهرست معاملات فصلی، مشاوره مالیاتی سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی استفاده کنید. کافیست با مشاوران مرکز مالی اقتصادی همت تراز از طریق فرم زیر در ارتباط باشید. کارشناسان همت تراز در اسرع وقت با شما در ارتباط خواهند بود.
=
خدمات مشاوره Consulting services
مجوزها authorizition
09140405012