بخشنامه 200/1400/539 در تا ریخ 1400/12/28



تجزیه گزارشات مالی

تسلیم اظهارنامه دوره چهارم (فصل زمستان) مالیات برارزش افزوده سال 1400 در تاریخ 1400/12/28 اعلام شد.

نظر به مصادف بودن مهلت تسلیم اظهارنامه دروه چهارم (فصل زمستان) مالیات بر ارزش افزوده سال 1400 باتعطیلات نوروز وبا توجه به درخواست های  مودیان  محترم موضوع  نظام مالیات برارزش افزوده و به منظور تکریم مودیان گرامی وفراهم آوردن زمینه اجرای تکالیف قانونی آنان، بنا به اختیار حاصل از قانون ومقررات مالیات برارزش افزوده مقرر می دارد :

ادارات کل امور مالیاتی موظفند در مورد مودیانی که اظهارنامه مالیات برارزش افزوده مربوط به دوره چهارم(فصل زمستان) سال 1400 را تا پایان روز چهارشنبه مورخ 1401/01/24 تسلیم نمایند امکان برخورداری صد در صد (100%) بخشودگی جرایم عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرربرای دوره مزبور وتاخیر در پرداخت مالیات وعوارض متعلق تا تاریخ مذکوررا درصورت درخواست کتبی برای مودیان فوق الذکر فراهم نمایند.

———————————–توضیحات در مورد بخشنامه صادره ————————————–

مرکز مالی اقتصادی همت تراز ارائه دهنده جدیدترین بخشنامه های مالی و مالیاتی می باشد، با مابروز باشید. برای ارتباط با ما کافی  است اینجا کلیک کنید.

اظهارنامه مالیاتی برای تعیین و پرداخت مالیات در سامانه دارایی ثبت می شوداظهارنامه ۱۴۰۰ باید توسط صاحبان کسب و کار که اشخاص حقیقی و حقوقی هستند تکمیل شود. اظهارنامه مالیاتی طبق اصول معینی نوشته و در زمان مشخصی به اداره مالیات کشور ارائه می شود. توجه کنید که اظهارنامه سال 1400 را حدودا باید تا انتهای برج 3 برای افراد حقیقی و تا انتهای برج 4 برای افراد حقوقی در سال 1401 رد کرد. اظهارنامه عملکرد 1400 از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا انتهای اسفند همان سال محاسبه می گردد.

روش های محاسبه مالیات در ایران در دو دسته قرار می گیرند.

1- روش اول که در حال حاضر هم اجرا می شود روش خوداظهاری است. در خود اظهاری شخص حقیقی یا حقوقی خود میزان سودش را اعلام میکند و بر اساس آن سود میزان مالیاتش پرداخت میشود.

2- روش دوم روش مالیات قطعی است. که در ظاهر دیگر به آن علی الراس نمیگویند ولی در عمل همان است. اگر اطلاعات مالی که در روش خود اظهاری ارائه داده ایم توسط  سازمان امور مالیاتی  تایید نشود، ماموران این اداره خود مالیات را محاسبه میکنند.

پس متوجه شده اید که اظهارنامه مالیاتی همان روش خود اظهاری است که برای اشخاص حقیقی یا حقوقی با بیان میزان سود سالانه خود و در سامانه متمرکز سایت مالیات یا tax.ir در دسترس افراد قرار داده شده است. TAX RETURN معادل انگلیسی اظهارنامه است. در هر کشوری محسابت مالیات قوانین خاص خودش را دارد. در این مقاله درمورد مهلت ثبت نام اظهارنامه توضیح خواهیم داد. همچنین نحوه ارسال آن را برای شما شرح میدهیم. همچنین میزان مالیات پرداختی برای عملکرد و ارزش افزوده سال 1400 را نیز توضیح خواهیم داد.

 

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

پاسخگوی سوالات شما
جهت پاسخگویی به سوالات مالی و مالیاتی خود می توانید از خدمات رایگان مرکز مالی اقتصادی همت تراز از قبیل مشاوره مالیاتی در زمینه تراکنش های بانکی، مشاوره مالیاتی املاک و خانه های خالی، مشاوره مالیاتی در راستای ماده 181 و پلیس مالیاتی، مشاوره مالیاتی اصناف، مشاوره مالیات فهرست معاملات فصلی، مشاوره مالیاتی سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی استفاده کنید. کافیست با مشاوران مرکز مالی اقتصادی همت تراز از طریق فرم زیر در ارتباط باشید. کارشناسان همت تراز در اسرع وقت با شما در ارتباط خواهند بود.
=
خدمات مشاوره Consulting services
مجوزها authorizition
09140405012