بخشنامه ۲۳۰/۹۸/۵۱ در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۶



حسابداری رمز ارز

بخشنامه ۲۳۰/۹۸/۵۱ در تاریخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۶

مالیات مراکز استخراج رمز ارزها (بیت کوین) اعلام شد.

ضمن ارسال تصویر تصویب نامه شماره 58144/ت55637 هـ مورخ 1398/05/13 هیئت محترم وزیران درخصوص مراکز استخراج رمز ارزها ، احکام مالیاتی تصویب نامه مذکور، به شرح ذیل جهت اطلاع و بهره برداری ارسال می گردد:

تبصره 2 بند 2 – استقرار واحدهای استخراج فرآورده های پردازشی رمزنگاری شده رمز ارزها (ماینینگ) شامل محدودیت محدوده (120) کیلومتری شهر تهران،(50) کیلومتری شهر اصفهان و (30) کیلومتری مراکز سایر استان ها نمی باشد.

بند 6- مراکز استخراج رمز ارزها، به عنوان واحد تولید صنعتی شناخته  شده و مشمول مقررات مالیاتی خواهند بود.

تبصره بند 6- واحدهای یاد شده در صورتی که محصول خود را صادر و ارز  حاصل از آن را بر اساس ضوابط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند،مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند بود.

————————توضیحات در مورد بخشنامه صادره —————————–

مرکز مالی اقتصادی همت تراز ارائه دهنده جدیدترین بخشنامه های مالی و مالیاتی می باشد، با مابروز باشید. برای ارتباط با ما کافی  است اینجا کلیک کنید.

یکی از انواع مالیات ها، مالیات ارز دیجیتال می باشد که به فروش ارز های دیجیتال و همچنین، معاملاتی که با ارز های دیجیتال، در بازار مجازی کریپتوکارنسی صورت می گیرد، تعلق گرفته و بر اساس، سود و زیان اینگونه معاملات، میزان مالیات ارز دیجیتال، محاسبه می گردد.

با توجه به اینکه در سال های اخیر، معامله کنندگان بازار ارز های دیجیتال، با افزایش قابل توجه ارزش رمز ارز ها، به درآمد ها و سود های بعضا کلانی از فعالیت در این بازار دست یافته اند، لازم است تا این گروه از افراد نیز همانند سایر افراد جامعه، برای پرداخت مالیات درآمد خود، از طریق درگاه عملیات الکترونیک مالیاتی، اقدام نمایند. در غیر این صورت، مشمول پرداخت جریمه های سنگین  مالیاتی خواهند شد.

سازمان امور مالیاتی، با توجه به اینکه ارز های دیجیتال، در بین مردم، محبوبیتی زیادی داشته و قیمت این رمز ارز ها، افزایش پیدا کرده، بخشنامه ای را جهت پرداخت  مالیات برای مراکز استخراج ارز های دیجیتالی، صادر نموده است. در این حالت، در زمان ارائه اظهار نامه های مالیاتی، استخراج ارز دیجیتال نیز، مشمول  مالیات می شوند.

از این رو، با توجه به اهمیت نحوه پرداخت و فرمول محاسبه مالیات  ارز دیجیتال، برای معامله گران بازار کریپتوکارنسی، در ادامه، در رابطه با مالیات ارز دیجیتال، قوانین مالیات رمز ارز ها و همچنین، نحوه  پرداخت و محاسبات  مالیات این نوع از ارز در کشور  ایران، مطالبی آورده شده است.

برای دانلود بخشنامه اینجا کلیک کنید.

پاسخگوی سوالات شما
جهت پاسخگویی به سوالات مالی و مالیاتی خود می توانید از خدمات رایگان مرکز مالی اقتصادی همت تراز از قبیل مشاوره مالیاتی در زمینه تراکنش های بانکی، مشاوره مالیاتی املاک و خانه های خالی، مشاوره مالیاتی در راستای ماده 181 و پلیس مالیاتی، مشاوره مالیاتی اصناف، مشاوره مالیات فهرست معاملات فصلی، مشاوره مالیاتی سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی استفاده کنید. کافیست با مشاوران مرکز مالی اقتصادی همت تراز از طریق فرم زیر در ارتباط باشید. کارشناسان همت تراز در اسرع وقت با شما در ارتباط خواهند بود.
=
خدمات مشاوره Consulting services
مجوزها authorizition
09140405012