بخشنامه ۲۰۰/۹۹/۵ در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۹



محاسبان مالیات

بخشنامه ۲۰۰/۹۹/۵ در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۹

تفویض اختیار تقسیط و انهال بدهی مالیاتی موضوع بخشنامه شماره 200/99/1 اعلام شد.

پیرو بخشنامه شماره 200/99/1 مورخ 1399/01/05 بدین وسیله اختیارات مندرج در بند یک بخشنامه یاد شده به مدیران کل امور مالیاتی سرار کشور تفویض می گردد.

——————————-توضیحات در مورد بخشنامه صادره ————————

مرکز مالی اقتصادی همت تراز ارائه دهنده جدیدترین بخشنامه های مالی و مالیاتی می باشد، با مابروز باشید. برای ارتباط با ما کافی است اینجا کلیک کنید.

چه افراد حقیقی و چه حقوقی باید مالیات خود را پرداخت نمایند.

زیرا مالیات یکی از منابع مهم درآمد است و باعث پیشرفت و رشدکشور می‌شود.

تمامی افراد حقیقی و حقوقی زمان مشخصی برای پرداخت مالیات معمولی یا مالیات ارزش افزده دارند، که در صورت پرداخت نکردن به موقع بدهکار شناخته شده وجریمه خواهند شد.

بدهی مالیاتی علاوه بر جریمه منع قانونی هم دارندبه عنوان مثال با داشتن بدهی مالیاتی گاهی ممنوع الخروج هم می‌شوید.

بنابراین تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی باید از وضعیت بدهی های مالیاتی خود اطلاع داشته باشند.

در حال حاضر استعلام بدهی مالیاتی به صورت آنلاین و از طریق سامانه استعلام بدهی مالیاتی انجام می‌شود.

روش‌های استعلام بدهی مالیاتی چیست؟

همانطور که گفتیم، شما می‌توانید به‌راحتی امور مالیاتی را به‌صورت آنلاین پیگیری و استعلام کنید. اما اگر به هر دلیلی امکان استفاده از خدمات به‌صورت آنلاین وجود نداشت، شما می‌توانید حضوری به دفاتر پیشخوان یا کافی‌نت‌ها مراجعه کنید و با ارائه مدارک لازم، امور مالیاتی خود را اعم از استعلام بدهی مالیاتی، پرداخت بدهی، اظهارنامه مالیاتی و … انجام دهید. یکی دیگر از روش‌های استعلام حضوری امور مالیاتی، مراجعه به نزدیک‌ترین حوزه امور مالیاتی یا ثبت احوال است. بهتر است برای انجام این امور به‌صورت حضوری، به دفاتری مراجعه کنید که مورد اعتماد شما هستند و در‌صورت امکان فردی را که آشنا به این امور است به‌عنوان همراه داشته باشید تا مشکلاتی مانند جعل هویت، سوءاستفاده از اطلاعات و … ایجاد نشود.

استعلام مالیات با شناسه ملی

اشخاص حقوقی یا شرکت‌ها باید از شناسه ملی برای استعلام  بدهی مالیاتی استفاده کنند. شناسه ملی کد یکتایی است که به شرکت‌ها و بنگاه‌ها تعلق می‌گیرد و هویت آن‌ها را در مراجع مختلف نشان می‌دهد. شرکت‌ها ممکن است از قبل بدهی مالیاتی داشته باشند یا بنابه دلایلی جریمه شده باشند؛ با استفاده از شناسه ملی می‌توانند وارد درگاه خدمات الکترونیک مالیاتی شوند و سوابق مالیاتی، بدهی‌ها،  پرداخت‌ها و … را مشاهده و اطلاعات لازم خود را استعلام کنند.

استعلام بدهی مالیاتی با کد ملی

اشخاص حقیقی (شامل صاحبان کسب‌وکار، کارمندان و …)باید برای استعلام مالیات از کد ملی استفاده کنند. این اشخاص می‌توانند با استفاده از کد ملی وارد درگاه ملی خدمات الکترونیک شوند و سپس فرایندهای مالیاتی خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهند.

برای دانلود بخشنامه اینجا کلیک کنید.

پاسخگوی سوالات شما
جهت پاسخگویی به سوالات مالی و مالیاتی خود می توانید از خدمات رایگان مرکز مالی اقتصادی همت تراز از قبیل مشاوره مالیاتی در زمینه تراکنش های بانکی، مشاوره مالیاتی املاک و خانه های خالی، مشاوره مالیاتی در راستای ماده 181 و پلیس مالیاتی، مشاوره مالیاتی اصناف، مشاوره مالیات فهرست معاملات فصلی، مشاوره مالیاتی سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی استفاده کنید. کافیست با مشاوران مرکز مالی اقتصادی همت تراز از طریق فرم زیر در ارتباط باشید. کارشناسان همت تراز در اسرع وقت با شما در ارتباط خواهند بود.
=
خدمات مشاوره Consulting services
مجوزها authorizition
09140405012