بخشنامه ۲۰۰/۹۸/۳۸ در تاریخ ۱۳۹۸/۰۵/۰۷



بحث مالیاتی

بخشنامه ۲۰۰/۹۸/۳۸ در تاریخ ۱۳۹۸/۰۵/۰۷

قانون مالیات های مستقیم با اصلاحات بعدی آن درخصوص دهیاری ها اعلام شد.

به پیوست قانون اصلاح بند (3) ماده (2) قانون مالیات های مستقیم با اصلاحات بعدی آن که در تاریخ 1398/03/20 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و در روزنامه رسمی شماره 1174 مورخ 1398/04/20 منتشر گردیده است برای اطلاع و اجرا ارسال می گردد.

متن قانون مذکور بدین شرح است:

ماده واحده- در بند (3) ماده (2) قانون مالیات های مستقیم مصوب 1366/12/03 با اصلاحات بعدی آن، بعد از عبارت «شهرداری ها» عبارت «و دهیاری ها» اضافه و یک تبصره به شرح زیر به آن الحاق می شود:

تبصره- اعمال این ماده از زمان تاسیس دهیاری های کشور می باشد.مالیات هایی که قبل از لازم الاجراشدن این قانون به دهیاری ها تعلق گرفته و اخذ شده است، مشمول معافیت این قانون نمی شود.

——————————————–توضیحات در مورد بخشنامه صادره —————————

مرکز مالی اقتصادی همت تراز ارائه دهنده جدیدترین بخشنامه های مالی و مالیاتی می باشد، با مابروز باشید. برای ارتباط با ما کافی  است اینجا کلیک کنید.

طبق ابلاغ رییس‌جمهور و بر اساس اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، دهیاری‌‌ها  از پرداخت مالیات مستقیم معاف شدند.با توجه به اینکه دهیاری‌‌ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با شخصیت حقوقی مستقل تشکیل شده‌اند و عموماً بر اساس کمک‌های دولت و درآمدهای محدود ملی اداره می‌شوند و کلیه عوارض و درآمدهای دهیاری براساس ماده (۱۴) اساسنامه، تشکیلات و سازمان دهیاری‌ها، منحصراً به مصرف  همان روستا می‌‌رسد و با توجه به اینکه براساس ماده (۱۰) اساسنامه یادشده وظایف دهیاری‌‌ها غالباً مشابه وظایف  شهرداری است و از سوی دیگر شهرداری‌ها از قانون مالیات‌های مستقیم معاف شده‌اند، لذا وزارت کشور به منظور حمایت  از دهیاری‌ها لایحه «اصلاح بند (۳) ماده (۲) قانون مالیات‌های مستقیم» را با هدف معافیت دهیاری‌ها از قانون مالیات‌های  مستقیم، جهت سیر مراحل بررسی و تصمیم‌گیری به دولت ارایه کرده بودکه طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، رییس‌ جمهور نیز‬ قانون «اصلاح بند (۳) ماده (۲) قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات بعدی آن» در مورد «معافیت دهیاری‌‌ها از قانون مالیات مستقیم» را که در نشست ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ هیات وزیران و سپس در جلسه علنی ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ از سوی شورای نگهبان تایید شد، جهت اجرا به دستگاه‌های مربوط ابلاغ کرد.

برای دانلود بخشنامه اینجا کلیک کنید.

پاسخگوی سوالات شما
جهت پاسخگویی به سوالات مالی و مالیاتی خود می توانید از خدمات رایگان مرکز مالی اقتصادی همت تراز از قبیل مشاوره مالیاتی در زمینه تراکنش های بانکی، مشاوره مالیاتی املاک و خانه های خالی، مشاوره مالیاتی در راستای ماده 181 و پلیس مالیاتی، مشاوره مالیاتی اصناف، مشاوره مالیات فهرست معاملات فصلی، مشاوره مالیاتی سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی استفاده کنید. کافیست با مشاوران مرکز مالی اقتصادی همت تراز از طریق فرم زیر در ارتباط باشید. کارشناسان همت تراز در اسرع وقت با شما در ارتباط خواهند بود.
=
خدمات مشاوره Consulting services
مجوزها authorizition
03136640167